Alldeles för kallt ute :S

Det är -16 grader kallt ute.. inte undra på att jag höll på att frysa ihjäl om händerna på promenaden hem från affärerna. Inte alls roligt, händerna blev så kalla så de gjorde ont :( så nu ser jag verkligen inte fram emot att gå en promenad med Casper... men jag lär gå med honom om cirka en timme ändå. Blir kanske ingen lång promenad då. Vi får väl se.

Iaf så kan jag konstatera att pepparchips gör en beroende av dem. Jag hade en lång period här då jag varken åt chips eller godis eller annat onyttigt. Gick ner lite i vikt, kom faktiskt ner till mitt mål som jag haft ett antal år, men ej klarat på grund av chips och godis beroende :P Men så kom julen och jag åkte till Örbyhus och så klart vill man ju ha chips när det är jul, så ner till affären och köpte pepparchips så nu är jag fast i träsket igen.. okej jag har faktiskt inte köpt chips sedan jag återvände till Tierp men jag var väldigt nära nu när min chips-tarm skrek bokstavligen på ica när jag var där alldeles nyss.. nästan så man gick förbi chipsen och dreglade.. okej så allvarligt är det inte. Men jag hoppas att jag nu kan hålla denna vikt, jag är skeptisk till detta. Den har en tendens att pendla upp och ner under året.

Vad ska man hitta på nu då, jag började läsa en ny bok igår, en harlequin roman.. men gud så hemsk den är.. förstår inte varför tjejerna i böckerna ska vara så löjliga och patetiska. Får nog titta om jag har en annan bok någonstans.

Jag köpte rödbetsallad och köttbullar när jag var och handlade.. så det blir en god kvällsmacka lite senare då jag varit ute med hunden.. då kanske jag ska unna mej en varm kopp choklad oxå. Måste kolla om jag har oboy hemma, dricker ju nästan aldrig det nu förtiden. Det var lättare än jag trodde att ta mej ur mitt oboy beroende.

Jag är dessutom arg på epresent.nu, jag beställde före jul tygalmanackor till mormor och farmor men vi har inte fått dem ännu. Även fast de skickade ett mail den 19/12 att leveransen har skickats. Så antagligen har de inte skickat dem eller så har posten slarvat bort dem eller så har ngn granne fått dem i sin brevlåda istället :( Det värsta är att de inte har ngt telefonnr som man kan nå dem på utan bara en mailadress! gillar intet det!

Det är jätte tyst i lägenheten, Casper ligger på sängen och sover... nästan så jag oxå blir lite trött. Kanske ska jag lägga mej i soffan och sätta på filmen saltkråkan som jag spelade in i förmiddags :P
Inget var det på tv i kväll heller, tänkte hyra en film, men inte så kul att hyra en själv. MEn nu ångrar jag mej lite faktiskt, men jag tänker inte gå ner mot affärerna igen!

NU vill jag ha vår och sommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0