Julen har nu passerat!

Julen passerade med en j-kla fart. Var ledig både julafton och juldagen i år, det var jätte härligt. Åkte på onsdagen 23/12 till Örbyhus för att fira mamma och pappas 20 åriga bröllopsdag, hade varit flitig och beställt en schwartzwald tårta (osäker på stavningen) som kostade 180 kr. Denna tårta fick stå på passargerar sätet i fram på bilen, jag gick in i lägenheten och hämtade Casper och satte fast honom i baksätet i bilbältet. Jo vad händer, grannen kommer med sina hundar och Casper börjar skälla som en tok i bilen, först tänkte jag inte så mkt på det förutom när jag tittar upp och ser att han står med framtassarna på passagerarsätet... TÅRTAN!!!!!... jo halva tårtan hade blivit platt som en pannkaka :S inte skojigt alls. Så grattis mamma och pappa på eran bröllopsdag, här får ni en halvplatt tårta. Men den gick att äta en då vilket var tur att den låg i en plastlåda istället för papplåda.

 Så här såg tårtan ut :P
 
I alla fall så fick mamma och pappa biljetter till musikalen Buddy holly i Stockholm på göta lejon, i mitten av rad 3 fick de sitta. Så i lördag bar de iväg till Stockholm, mamma blev nog lite paff då hon fick se att de skulle åka till Stockholm och se den så snart, så det blev att springa ner till tvättstugan och tvätta ngt fint att ha på sig. Men de blev jätte nöjda med presenten iaf, mamma sa att det var den bästa musikal hon sett. De åkte i tid och åt även mat före på göta lejon. Vad roligt det är när man kan ge en sådan överraskande present som de inte kan gissa sej till :D
 Julklapparna!
 Casper och Ronja latar sig i soffan.
 Casper


Julafton firade vi som vanligt, mamma jobbade kväll så vi var ensamma bara familjen. Vi åt julbord och öppande efter det våra julklappar. Jag fick:
*presentkort på Ikea, 600kr.
*pengar (fr mormor och morfar)
*morgonrock, hur gosig som helst :P
*kläder :)
*armband
*CD Erik Grönwall.. mkt bra!
*chokladtomte.

Blev jätte nöjd iaf!

Jag åkte sedan hem på lördag 26/12 pga att jag skulle jobba denna helg. Så det blev att kasta in Casper i bilen och fara åter till Tierp. Så nu är bara jag å casper här i lägenheten för Brorsan stannade kvar i Ö-hus. Känns lite konstigt att vara här själv igen och behöva gå hem på rasten. Men samtidigt lite skönt att få vara själv ett tag :P


Jag skriver ju inte lika ofta i denna blogg så det hinder ju hända en del. Det jag även kan berätta är att vi var och åt julbord i Älvkarleby. Jätte gott var det, med jätte många olika laxsorter. 420 kr kostade det, så priset var kanske inte lika roligt :S men men det var trevligt iaf.

Jag har fått förlängt iaf på jobbet, så mkt kan jag säga iaf :D är lättad och hur glad som helst!

Nu vill jag även att snön ska försvinna för jag orkar inte pulsa runt i denna snö varje gång jag ska ut med hunden, då de inte hinner ploga vägarna.. man blir ju jätte slut.


 Casper
 Casper och mamma spelar Sverige spelet :P
 Ronja
  Casper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0