Snart ett nytt år igen.

Åren bara försvinner, allt går så snabbt. Idag är jag ledig, men har nog inte åstadkommit ngt direkt. Varit ute med casper i 1½ timme så att jag nästan fick köldskador på både näsa och haka :P det var ryggigt kallt ute, men solen sken. Så fint så.

Jag sitter och väntar på att kl ska bli 4 så jag kan gå och slänga tvätt i maskinen och sedan knalla ner till systemet och köpa porlande vin åt mamma och pappa som de ska ha i nyår.
Jag ringde idag till mormor och morfar och tackade för julklappen (pengarna), mormor sa att hon ville träffa Casper.. blev lite sugen på att åka upp till Hofors på nyårsdagen och överraska, men det ska nog bli snö då så jag vet inte hur jag ska göra.. gillar inte att köra bil då. Så det får nog bli en annan dag. Borde även åka förbi Årsunda någon dag och tända ett ljus åt Annika, var ett tag sedan vi var dit nu. Det var i Juni sist. Saknar henne så mkt.

Jag håller nu på att gömma lite bollar för Casper så han får leta reda på dem, lite för enkelt för honom i denna 1a han hittar dem snabbt :P men nu har jag börjat leta efter en 2a att köpa... men finns inget av intresse ännu. Dessutom måste jag gå till banken först och höra hur mkt jag kan få tänkas låna till en bostadsrätt. Har verkligen inte råd att ta en 2a i tierpsbyggen, för det är rena rånet, de ska ha över 5000 kr för att bo i en 2a här. Dyrare än att bo i Uppsala, de borde skämmas. Förstår inte hur människor här har råd att bo i deras dyra lägenheter? Är för mej ofartbart... men ändå är det typ aldrig några lägenheter lediga i Tierpsbyggen, iaf inga de sätter ut på sin hemsida.

Imorgon jobbar jag kväll igen. Har inte så stor lust med det, men jag lär väl gå dit ändå.
Jag funderar om jag ska slänga mej i duschen innan jag ska bege mej iväg till affärerna, men samtidigt är det väl dumt att gå ut med blött hår i denna kyla. Bättre att vänta tills jag kommer hem antar jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0