Drömhus = Madrömshus

Det var över en månad sedan jag uppdaterade min blogg. Brist på tid vid datorn antar jag, den occuperas oftast av min bror som här ofta numera. Men nu är han i Ö-hus så jag ska väl passa på att skriva några ord tänkte jag, har kanske inte hänt så värst mycket men men...

Idag var jag och hela familjen + Daniel, vi var alltså 6 st som klev in i huset för att kolla runt. Jag tänkte i min vilda fantasi att jag kanske har hittat ett litet hus som jag har råd med, men förstårs så går den drömmen i krasch :(
Huset var hur slitet som helst, ett renoveringsobjekt, som de skulle ha 850000 kr för. En har redan budat 700000 kr. Enligt min åsikt var det knappt värt 500000 kr. Det enda som var underbart med huset var trädgården och läget där huset stod. Huset var sött och charmigt men endast om man stod på avstod. Jaja det är bara att fortsätta leta efter mitt drömboende. Efteråt åkte vi och åt på brorsan, jag tog en kyckllingsallad, inte den godaste jag ätit dock :S

Iaf har jag berättat för alla nu på jobbet om min fasta anställning och bjudit på tårta dessutom :) Känns så skönt att äntligen känna tryggheten att jag har ett jobb, hoppas även syrran får något snart!! Håller tummarna hårt att hon får jobbet på Fyrishov i sommar. Vill ju oxå att hon ska ha pengar att kunna hitta på skojiga saker för.
Jag fick ett bra lönelyft isamband med anställningen oxå eller bra och bra kanske inte men jag är glad för det iaf.

Saker att se framemot är:

*syrran kommer den 15e April efter hon klippt håret, spännnade och se resultatet på det.

*Den 17e april blir det tjejkväll med jobbarkompisar med fler... äta gott och göra något mer trevligt.

*Den 23e-25e April åka till syrran kanske om bilen funkar... eller hon kanske kan komma hit... eller åker hon, jag å mamma tills Thuns.... vet ej vad det blir. Har lagt in om semester den 25e iaf.

*7-9e Maj RÄTTVIKSmarknad!!!!

* 24e Maj Vårruset med jobbarkompisar. Kanske eller kanske inte ;P

*14e Juli SEMESTER i 4 VECKOR!!!!!!!! Längtar!


Mellan dessa datum vill jag att:

* Att syrran ska ha fest.
* Gröna lund.
* Paintball.
* Hälsa på Frida och Troy.
* Hälsa på Idamarie.
* Klippa håret och färga.
* Shoppa vårjacka.

Denna helg jobbar jag. Min bil fungerar ej som den ska, så den står i Ö-hus och väntar på ny vattenpump. Så det blir att gå till jobbet och gå hem på rasten till Casper. Det går an men det är jobbigt att jäkta hem på 30 min, undrar om jag snart ska förlänga min rast på kvällarna med 15 min så jag slipper denna stress hem. Men så länge min bror är här ofta så känns det onödigt.

Jag har på sistone ätit för mkt godis och chips... indragning på det. Jag som äntligen var nere på min målvikt på 55 kg har gått upp 1-2 kg igen..... Fyfan... vad svårt det är!!!!!! SKÄRPNING!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0